Telegraph: Τα Γλυπτά θα είχαν καταλήξει στα θεμέλια κεμπαπτζίδικου

glupta9_454959395

H βρετανική εφημερίδα Telegraph προκαλεί για ακόμη μια φορά με το άρθρο της για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Όπως αναφέρει στο άρθρο, τα Γλυπτά του Παρθενώνα αν δεν τα είχε πάρει ο Έλγιν, θα είχαν καταλήξει στα θεμέλια κεμπαπτζίδικου… Ενώ συνεχίζει κάνοντας επίθεση στην Αμάλ Αλαμουντίν, λέγοντας: “Μας ανήκουν κυρία Κλούνει”.

«Η κ.Κλούνεϊ μίλησε. Και περιμένει ο κόσμος να την ακούσει» γράφει με απαξιωτικό τρόπο ο γνωστός Βρετανός δημοσιογράφος Jeremy Paxman στην Telegraph σχολιάζοντας ότι είναι η τελευταία από μια σειρά «λαμπερών φορεμάτων-Μελίνα Μερκούρη, Νάνα Μούσχουρη, Ντέμης Ρούσος-που απαιτούν από τη Βρετανία να παραδώσει αντικείμενα που της ανήκουν».

«Ο μισός πληθυσμός θεωρεί την κ.Κλούνει την πιο τυχερή γυναίκα στον κόσμο» γράφει στο άρθρο που τιτλοφορεί “Τα Ελγίνεια ανήκουν στη Βρετανία κ.Κλούνεϊ ” για να συμπληρώσει ότι ακριβώς γι αυτόν το λόγο το δικηγορικό γραφείο έστειλε τη συγκεκριμένη συνεργάτιδα να μιλήσει για τα γλυπτά του Παρθενώνα. Αναφέρεται μάλιστα στο μουσείο της Ακρόπολης λέγοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει ξοδέψει αφειδώς εκατομμύρια “που δεν έχει”, για να το κατασκευάσει. «Είναι προφανώς ένα εκπληκτικό μουσείο. Μοναδικό, ανάμεσα στα άλλα, που σκοπεύει να δείξει στους επισκέπτες όσα δεν έχει, κι όχι όσα έχει. Τα πιο σημαντικά από αυτά που δεν έχει είναι τα Ελγίνεια Μάρμαρα» γράφει και υποστηρίζει ότι αυτά «μετακινήθηκαν στις αρχές του 19ου αιώνα από έναν Βρετανό διπλωμάτη, και τώρα βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο».

Μάλιστα αναφέρει στο άρθρο ότι ο Έλγιν είχε αγοράσει νόμιμα τα γλυπτά.

«Αλλά τι θα είχε συμβεί στα γλυπτά αν είχαν μείνει στην Αθήνα;» αναρωτιέται ο αρθρογράφος.

«Εάν ο άθλιος λόρδος Έλγιν δεν είχε λεηλατήσει τα έργα τέχνης, θα μπορούσαν να έχουν καταλήξει στα θεμέλια κάποιου κεμπαπτζίδικου της Αθήνας» γράφει ο Jeremy Paxman δικαιολογώντας την άποψή του γράφοντας ότι οι Έλληνες τότε έσπαγαν πέτρες και μάρμαρα από την Ακρόπολη και τα χρησιμοποιούσαν ως οικοδομικά υλικά.

«Τα σύγχρονα επιχειρήματα είναι στην ουσία πολιτικά: μια φτωχή μεσογειακή κουλτούρα απαιτεί την αποκατάσταση της ξεθωριασμένης αυτοκρατορικής εξουσίας» γράφει και υποστηρίζει ότι δεν πρόκειται να επανατοποθετηθούν στο μνημείο, επειδή μια τέτοια κίνηση θα άνοιγε τον ασκό των διεκδικήσεων προς όλα τα μουσεία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.