Χρυσοχοϊδης για τον άξονα Πάτρα – Πύργος: Δεν θα υπάρξουν διόδια στο δρόμο που θα κοστίσει λιγότερο απο 340 εκ Ευρω

xrusoxoidis

Για το οδικό έργο Πάτρα-Πύργος μίλησε στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, αναφέροντας πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά του. Ο Υπουργός Υποδομών τόνισε οτι το τελικό κόστος θα είναι μικρότερο από 340εκ.ευρώ.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Υπουργός το έργο θα είναι κατά 90% σε νέα χάραξη. Όπως είπε, ουσιαστικά ο νέος άξονας Πάτρα-Πύργος δεν ακουμπάει στον παλιό άξονα αλλά θα είναι 5 χιλιόμετρα ανατολικότερα, ενώ μέσα στην εργολαβία έχει προβλεφθεί να συνδεθεί και ο Άραξος και η βιομηχανική περιοχή με το νέο οδικό άξονα.

Σε ό,τι αφορά αυτό καθ’ αυτό το δρόμο, δεν θα υπάρξουν διόδια, δηλαδή στο δρόμο Πάτρας-Πύργου. Παράλληλα προβλέπεται να γίνει συνδετήριος, πλήρης, κανονικός δρόμος μεταξύ του δρόμου αυτού και της βιομηχανικής περιοχής, ενώ θα υπάρξει και συνδετήριος άξονας Πάτρας-Πύργου-Αράξου.

Όπως είπε ο κ. Χρυσοχοϊδης,  “στη Βουλή, όλοι οι Βουλευτές, όλων των κομμάτων, ψήφισαν το άρθρο 5 του ν.4219/2013. Στο συγκεκριμένο άρθρο ο οδικός άξονας «Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα» χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής και άμεσης προτεραιότητας, προκειμένου, αμέσως μετά την εξαίρεσή του από τη Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου να προκηρυχθεί κατά προτεραιότητα ως δημόσιο έργο. Ενώ λίγο παρακάτω, παράγραφος 1, «το τμήμα από τον κόμβο Μιντιλογλίου, δηλαδή μετά το πέρας της παράκαμψης Πάτρας μέχρι τον Πύργο, θα κατασκευαστεί με μελέτες του παραχωρησιούχου”.

Αναφερόμενος στο τελικό κόστος της δημοπράτησης είπε πως “το Φεβρουάριο του 2014 οι υπηρεσίες του Υπουργείου ζήτησαν την ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Εμπροσθοβαρώς, γιατί δεσμευθήκαμε εδώ στην Επιτροπή και γιατί το λέει ο νόμος «κατά προτεραιότητα». Πριν την πλήρη έγκριση του νέου συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος, προκειμένου να υλοποιηθεί η δέσμευση του νόμου, εστάλη στο Υπουργείο Ανάπτυξης για να πάρουμε ένα ενάριθμο έργο βάζοντας τον ενδεικτικό προϋπολογισμό των 340 εκατομμυρίων ευρώ. Πολύ σωστά και πολύ έντιμα έκανε η υπηρεσία. Στο μεταξύ ζήτησε η υπηρεσία, όπως ορίζει ο νόμος, το εδάφιο α του άρθρου 5, τις μελέτες του 2006, να τις επικαιροποιήσουν ως προς τις ποσότητες. Είναι ακριβές λοιπόν, αυτό που είπα ότι υπάρχουν πλήρεις μελέτες.

Βγαίνει δημόσιο έργο, υπάρχει άλλο τιμολόγιο. Στα τιμολόγια του δημοσίου, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπάρχουν 9% απρόβλεπτες δαπάνες επί του συνόλου των εργασιών. Στην περίπτωσή μας υπάρχουν και 15 εκατομμύρια επιπλέον για τη νέα κατηγορία, το νέο είδος στηθαίων ασφαλείας, καλύτερης ποιότητας που απαιτείται.  Είκοσι εννιά και δεκαπέντε λοιπόν, μας κάνουν σαράντα τέσσερα εκατομμύρια επιπλέον.

Τι προβλέπει, λοιπόν, ο νόμος; Ο ν. 3669/2008 προβλέπει συγκεκριμένο τιμολόγιο εργασιών, προβλέπει 29 εκατομμύρια απρόβλεπτα, προβλέπει 15 εκατομμύρια για τα καινούργια στηθαία ασφαλείας.

…Αποφασίστηκε να γίνει δημοπράτηση του έργου με κατ’ αποκοπήν τίμημα. Και αυτό τι σημαίνει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι; Ότι 29 εκατομμύρια δεν θα καταβληθούν. Γι’ αυτό αγαπάμε, σεβόμαστε και τιμάμε τον ιδρώτα του ελληνικού λαού.

Θέλω, λοιπόν, επειδή αυτό που λέω γράφεται στα Πρακτικά, να σας πω το εξής: το κόστος θα είναι μικρότερο από τα 340 εκατομμύρια, με 15 εκατομμύρια επιπλέον καινούργια στηθαία ασφαλείας, που είναι μία δαπάνη η οποία δεν μπορεί να αποφευχθεί λόγω του νέου κανονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.”

*Με πληροφορίες απο ypodomes.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.