Υπ. Υποδομών: Από το ΕΣΠΑ και σύντομα θα κατασκευαστεί ο νέος δρόμος της Πατρών – Πύργου

odos Περικόπτεται οριστικά το τμήμα της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα έως την Τσακώνα από τη σύμβαση παραχώρησης της ομώνυμης κοινοπραξίας, στο πλαίσιο των νέων συμφωνιών που διαμορφώνονται μεταξύ Δημοσίου, εργολάβων και τραπεζών υπό την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την περιβόητη επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων.

Ταυτοχρόνως το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε το τμήμα της Ολυμπίας Οδού μήκους 87,5 χιλιομέτρων από την Πάτρα έως τον Πύργο και η βελτίωση της παράκαμψης για την Αρχαία Ολυμπία να κατασκευαστούν ως ενιαίο δημόσιο έργο και μάλιστα να δημοπρατηθούν από τις αρχές του 2014 ως έργο πρώτης προτεραιότητας από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Δεδομένου ότι το 90% των χρημάτων θα δοθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια, ενώ παράλληλα έχουν ολοκληρωθεί ήδη οι προκαταρκτικές εργασίες και σε μεγάλο βαθμό οι απαλλοτριώσεις, το πιθανότερο είναι ο άξονας της δυτικής Πελοποννήσου να κατασκευαστεί ως αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα γρηγορότερα από το βόρειο άξονα Πελοποννήσου, που ακολουθεί την τύχη των «παγωμένων» αυτοχρηματοδοτούμενων οδικών αξόνων, οι οποίοι παραμένουν σε εκκρεμότητα.

Αρμόδιες πηγές της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών επιβεβαίωσαν προς δημοσιογράφους ότι ο δρόμος-καρμανιόλα από την Πάτρα έως τον Πύργο, όπου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, γίνονται θανατηφόρα τροχαία με συχνότητα κάθε δεύτερη ημέρα, περικόπτεται από τη σύμβαση παραχώρησης και θα επαναδημοπρατηθεί με πόρους από το νέο ΕΣΠΑ.

Τα καλά νέα για την Ηλεία ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος ανακοίνωσαν πρώτα στη βουλευτή Ηλείας Διονυσία Αυγερινοπούλου, η οποία είχε καταθέσει στο υπουργείο τη σχετική εναλλακτική πρόταση χρηματοδότησης. Μετά την επίσκεψή της στο υπουργείο Υποδομών η κ. Αυγερινοπούλου ανακοίνωσε ότι, όπως ενημερώθηκε από την πολιτική ηγεσία και υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου, η σύμβαση για το τμήμα Πάτρα – Πύργος αναμένεται να έρθει στη Βουλή εντός των προσεχών εβδομάδων.

Η εκτίμηση του υπουργείου είναι ότι επειδή έχουν ήδη ολοκληρωθεί τεχνικά έργα αξίας 90 εκατ. ευρώ και επειδή υπάρχουν έτοιμες μελέτες, το έργο θα ολοκληρωθεί σύντομα. Συγκεκριμένα στο τμήμα Πάτρα-Πύργος απαλλοτριώσεις για την κεντρική αρτηρία ύψους 50 εκατ. ευρώ έχουν δοθεί σε ποσοστό 75%. Απομένει να εκδικαστούν συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις ύψους 24 εκατ. ευρώ για παράπλευρους δρόμους, ενώ οι αρχαιολογικές έρευνες και τα τεχνικά έργα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί.

Στους σχεδιασμούς του υπουργείου είναι να προχωρήσει άμεσα και το τμήμα Τσακώνα-Καλό Νερό, καθώς είναι ο μοναδικός κάθετος άξονας που συνδέει την Αθήνα με τη Νοτιοδυτική Ελλάδα.

Η κ. Αυγερινοπούλου ζήτησε από το υπουργείο Υποδομών να ενταχθεί άμεσα στο σχεδιασμό του υπουργείου η επέκταση της αρτηρίας Πύργος – Τσακώνα, αλλά και το τμήμα Τσακώνα-Καλό Νερό τουλάχιστον έως τις περιοχές της Ηλείας για τις οποίες δεν έχουν εγερθεί ενστάσεις του ΣTΕ για περιβαλλοντικά θέματα. Σημείωσε δε ότι θα πρέπει να καταβληθούν από το υπουργείο νέες προσπάθειες υπέρβασης νομικών ζητημάτων που εμποδίζουν την κατασκευή οδικών δικτύων για την ανάπτυξη του τόπου και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

 

 

 

 

 

thebest.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.