Στα όρια της παρανομίας το 15% των e-shops

Οι Έλληνες καταναλωτές πρέπει να αποφεύγουν περίπου τo 15% των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων, αφού δεν παρουσιάζουν τα βασικά στοιχεία μιας τυπικής επιχείρησης, δεν έχουν διεύθυνση, τηλέφωνο και email, αλλά ούτε ΑΦΜ.
Αυτό δήλωσε ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γ. Δουκίδης. Ο καθηγητής συμμετείχε στη συνάντηση του γ.γ. Εμπορίου Στέφανου Κομνηνού με τους δημοσιογράφους προκειμένου να γνωστοποιηθούν οι δράσεις που σχεδιάζει το υπουργείο για να μπουν κανόνες στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς αυτό γνωρίζει δυναμική ανάπτυξη στη χώρα μας.

Όπως ανέφερε ο κ. Δουκίδης, μόνο πέρυσι, η αξία της συγκεκριμένης αγοράς άγγιξε τα 1,7 δισ. ευρώ και εκτιμάται ότι τα αμέσως προσεχή έτη θα ξεπεράσει τα 5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου, από τις 2.000 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο ποσοστό 15%, δηλαδή 300 επιχειρήσεις, λειτουργούν στα όρια της παρανομίας. Συγκεκριμένα, όπως αποκάλυψε οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις δεν παρουσιάζουν τα βασικά στοιχεία μιας τυπικής επιχειρήσεις, όπως η διεύθυνση, το τηλέφωνο και το email, ενώ δεν έχουν ούτε καν ΑΦΜ.

Με δεδομένη τη ραγδαία ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς, που φτάνει τουλάχιστον στο 30% ετησίως,  με 1.500.000 ‘Ελληνες on line ώριμους καταναλωτές, το ΥΠΑΑΝ άρχισε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, προκειμένου να γίνει αξιολόγηση των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων, να δημιουργηθεί  μητρώο και να υπάρχει πιστοποίηση.

Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη αγορά διέπεται από Π.Δ. του 2003, το οποίο καθορίζει σε γενικές γραμμές το πλαίσιο λειτουργίας της.

Όπως αναφέρθηκε από τον γ.γ. Εμπορίου, υλοποιείται με ταχείς διαδικασίες για τις επιχειρήσεις η ηλεκτρονική τιμολόγηση. Δημιουργήθηκε ήδη το «πρότυπο» και τις επόμενες δύο εβδομάδες θα πραγματοποιηθεί η σχετική διαβούλευση.

Σημειώνεται ότι το κόστος για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος έχει μειωθεί στο 1/3 (5.000 ευρώ από 30.000 ευρώ) απ’ ότι ήταν πριν από δύο χρόνια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.