Βραδιές Ντοκιμαντέρ – Θέμις

ASDFDZSVΕίσοδος ελεύθερη
 
Τρίτη, 7 Μαΐου 2013, 9:30 μ.μ.

Cine Cinema, Αντωνίου Πετραλιά & Σμύρνης

Το Δίκτυο Αφύπνισης Πολιτών συνεχίζει την πρωτοβουλία “Βραδιές Ντοκιμαντέρ” με την προβολή του πρωτότυπου για την ελληνική δικαιοσύνη ντοκιμαντέρ “Θέμις” από το σκηνοθέτη της βραβευμένης ταινίας “Μασσαλία, μακρινή κόρη” Μάρκο Γκαστίν.

Το Δίκτυο Αφύπνισης Πολιτών εγκαινιάζει τη δράση “μιλάμε με τους δημιουργούς της τέχνης” με την παρουσία μέσω Skype του σκηνοθέτη της ταινίας “Θέμις”, κ. Μάρκο Γκαστίν μετά το τέλος της προβολής.

Στη συνέχεια θα ακολουθήσει ενημερωτική παρουσίαση από τον κ. Απόστολο Γιαννακούλια (Δικηγόρος Αθηνών, LLM (NYU), Διαπιστευμένος Διαμεσολαβητής (CIArb)) με θέμα “Βασικές αρχές διαπραγμάτευσης” και συζήτηση με το κοινό..


Θέμις / Μάρκο Γκαστίν / 85ʼ / 2008 / Αθήνα

Κάθε μέρα η Δικαιοσύνη απονέμεται, μακριά από τα βλέμματα, μακριά από τις κάμερες. Μία καθημερινή Δικαιοσύνη, μία δικαιοσύνη χωρίς ξεχωριστή λάμψη. Για πρώτη φορά μια κινηματογραφική κάμερα μπαίνει στα ακροατήρια του Πρωτοδικείου Αθηνών και καταγράφει «κοινές» δίκες, αυτά τα συναρπαστικά μικρά δράματα της καθημερινότητας. Ένας στους δέκα Έλληνες πηγαίνει, τουλάχιστον μια φορά το χρόνο, στα δικαστήρια. Το ακροατήριό τους είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας, ένα μικρό θέατρο στο οποίο παίζονται και λύνονται οι καθημερινές διαφορές.

Το Θέμις, μετά την πρεμιέρα του στο 49ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, συμμετείχε στο 62ο Φεστιβάλ Καννών (τμήμα ACID), και στα διεθνή φεστιβάλ: Justice à l’écran (Δικαιοσύνη στην οθόνη) στην Grenoble της Γαλλίας, FIPA στο Biarritz της Γαλλίας, ενώ παράλληλα με την έξοδό του στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες προγραμματίστηκε να προβληθεί στο Παρίσι και τη Μασσαλία.

Τέλος, το Θέμις ήταν υποψήφιο για το Βραβείο Καλύτερου Μεσογειακού Ντοκιμαντέρ 2009 (της ιταλικής RAI και του μεσογειακού δικτύου τηλεοπτικών καναλιών CMCA) καθώς και για τα φετινά ευρωπαϊκά βραβεία «Prix Europa» (του Συμβουλίου της Ευρώπης).

Σημείωμα σκηνοθέτη

Όταν γυρίζαμε την ταινία, όσοι έμπαιναν νωρίς στην αίθουσα και μας έβλεπαν να στήνουμε τρεις κάμερες και μια ντουζίνα μικρόφωνα, μετατρέποντας κυριολεκτικά το δικαστήριο σε κινηματογραφικό στούντιο, μας ρωτούσαν αναπόφευκτα: «Για ποιόν όλ’ αυτά;» Τους εξηγούσαμε ότι δεν ξέραμε, καθώς δεν γνωρίζαμε εκ των προτέρων ποιοι θα δέχονταν την κινηματογράφηση της δίκης τους και ποιοι όχι. Δυσκολεύονταν να κατανοήσουν ότι κάναμε τόσο κόπο, όχι για κάποιο διάσημο εγκληματία, όχι για κανένα περίφημο απατεώνα, αλλά μια πληθώρα τυχαίων άγνωστων με «συνηθισμένες» υποθέσεις. Η ταινία φιλοδοξεί να απαντήσει στην απορία τους: έχουμε πολλά να μάθουμε από την καθημερινή απόδοση της Δικαιοσύνης, όχι μόνο για την ίδια ή για την κοινωνία που καθρεφτίζει, αλλά και για την ανθρώπινη φύση που απογυμνώνει.

Πηγή: http://camerastyloonline.com/


Ευχαριστούμε θερμά το Cine Cinema για τη φιλοξενία των Βραδιών Ντοκιμαντέρ.

Πληροφορίες: 26220-38088 (Cine Cinema)


“Έστιν ουν ντοκιμαντέρ η υποκειμενική καταγραφή, μεταγραφή και μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας, εκ τεκμηρίου και ουχί εκ μυθοπλασίας εκπορευομένης, μέγεθος εχούσης, αρχήν μέσον και τελευτήν, δρώντων και ου δι απαγγελίας, του όλου τα μέρη συνεστάναι ούτως ώστε μετατιθεμένου ή αφαιρουμένου τινός (δια)φθείρεσθαι και κινείσθαι το όλον, οδηγούσα μεν εις αποκάλυψιν της Φύσεως, ήτις κρύπτεσθαι φιλεί, αποσκοπούσα δε ουχί εις αποτύπωσιν αλλά εις δημιουργικήν ερμηνείαν της πραγματικότητος, πολιτικής τε και ποιητικής, ηδυσμένω τρόπω, εκ της κινηματογραφικής τέχνης εκπορευομένου, έχουσα ρυθμόν και αρμονίαν, μετά δέους και πάθους περαίνουσα την των τοιούτων παθημάτων-μαθημάτων κάθαρσιν.”

Ροβήρος Μανθούλης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.