Απάντηση Προέδρου της ΕΛΜΕ Ηλείας προς εφημερίδα

Δεν ήμουν ο μόνος που αρχικά εξεπλάγην το πρωί της Κυριακής 30/10/2011, όταν αγοράζοντας το φύλλο της εφημερίδας ΠΑΤΡΙΣ, είδα τον τίτλο: “πολιτικό σύστημα και συντεχνίες υπεύθυνοι για την εκτροπή της δημοκρατίας”, από κάτω φωτογραφία με το πανό της ΕΛΜΕ Ηλείας, και σαν αποτελειωτικό χτύπημα το “συνυπεύθυνοι, ως άσωτες συντεχνίες, για τη σημερινή κατάντια της χώρας που ζούμε”.
Και στη σελίδα 3 σε ανυπόγραφο χυδαίο σχολιασμό, αναφέρεται επί λέξει: “το να αφήνεις τα παιδιά να παρελάσουν για να μη σε γιουχάρουν οι γονείς και να γιουχάρεις μετά εσύ την εξέδρα πριν την παρ’ελαση του στρατού για να σε “δει” και ο κόσμος, αποτελεί κουτοπόνηρη και κατακριτέα πολιτική πράξη”.
Φυσικά, αφού πέρασε το αρχικό ξάφνιασμα, συνειδητοποίησα ότι όλες οι ενωμένες δυνάμεις είχαν παρόμοιες δηλώσεις. Μέλη της κυβέρνησης και της “αντιπολίτευσης”, εφημερίδες της Αθήνας, λίγες της επαρχίας, δήμαρχοι και παρατρεχάμενοι κάθε λογής εξουσίας έλουσαν τις χιλιάδες λαού που διαδήλωσαν με εκφράσεις, όπως “αποβράσματα”, “φασισταριά”, “ο φασισμός της μειοψηφίας”, “εκτροπή της δημοκρατίας” (το κοπιράιτ σας το πρόλαβε ο πρωθυπουργός), “μαζί τα φάγαμε”, “σκοτεινοί κύκλοι”, “για τα γεγονότα ευθύνεται ο ΣΥΡΙΖΑ”(αυτός είναι σαν την κόκα-κόλα, πάει με όλα).
Είναι γεγονός ότι το πολιτικό και δημοσιογραφικό προσωπικό του κεφαλαίου δε φείδεται χαρακτηρισμών όταν αναφέρεται σε αυτούς που αντιστέκονται στους “μονόδρομους” του κεφαλαίου, της κυβέρνησης και της τρόικας. Είναι ο τρόπος με τον οποίο απευθύνονται στον λαό, που σηκώνεται σιγά σιγά από τον καναπέ και επιζητεί να πάρει λίγο από τη ζωή του στα χέρια του, να νιώσει ζωντανός κρίκος στην αλυσίδα της ιστορίας, μακριά από την αποβλάκωση της μαζικής υποκουλτούρας που του σερβίρεται καθημερινά.
Παντού σε όλη την Ελλάδα, η δυναμική έκφραση της δίκαιης οργής, της δίκαιης αγανάκτησης του κόσμου απέναντι στη νέα κατοχή της χώρας αποτέλεσαν την καλύτερη τιμή γι’ αυτούς που πολέμησαν την κατοχή του 1940. Άλλωστε, οι ίδιοι οι κυβερνώντες μιλάνε για εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας (διαβάστε το μνημόνιο του Μάη του 2010, τις αναθεωρήσεις του και τη νέα δανειακή σύμβαση).
Η δική σας εφημερίδα με πρωτοσέλιδά της και αναλύσεις έχει πρωτοστατήσει στην ανάδειξη των προβλημάτων, των τραγικών αδιεξόδων που έχει περιέλθει η χώρα εξαιτίας της ακολουθούμενης πολιτικής, στην απαξίωση του νομού Ηλείας. Στη δική σας εφημερίδα έχουν φιλοξενηθεί πάμπολλα άρθρα και απόψεις για αυτό το ξεπούλημα.
Πώς λοιπόν εμφανίζεται αυτό το πρωτοσέλιδο ξαφνικά και ταυτόχρονα με άλλα ανά την Ελλάδα; Μήπως η νέα δανειακή σύμβαση λέει κάτι διαφορετικό; Μεσολάβησε κάτι άλλο;
Πώς εμφανιζόμαστε συνυπεύθυνοι εμείς; γιατί προφανώς δεν εννοείτε ότι τους ψηφίζουμε;
Πώς εκτρέπουμε εμείς τη δημοκρατία; όταν το μνημόνιο έχει καταργήσει στην ουσία δεκάδες άρθρα του συντάγματος, όταν το έχει καταντήσει κουρελόχαρτο; (διαβάστε τις αναλύσεις των καθηγητών Μπέη, Κασιμάτη και άλλων, μην ασχολείστε με τους Βενιζέλο, Λοβέρδο – αυτοί αποδεδειγμένα αλλάζουν απόψεις κάθε 2 μέρες – κοιτάξτε προηγούμενα φύλλα και της δικής σας εφημερίδας)
Η μέρα συμβολισμού της συλλογικής βούλησης και της ενότητας ενός λαού όταν όρθωσε το ανάστημα σε έναν εισβολέα, όπως αναφέρετε, έχει να κάνει και με το περιεχόμενο της αντίστασης αυτού του λαού. Διαβάστε λοιπόν τι ζήταγαν οι ιμπεριαλιστές του Άξονα τότε και τι επιζητούν οι «φίλοι και σύμμαχοί μας» ιμπεριαλιστές τώρα.
Όσον αφορά τις συντεχνίες και την αρνητική χροιά που δίνετε στη λέξη, αφενός μελετήστε ιστορία για να διαπιστώσετε τις θετικές τους επιδράσεις και αφετέρου όταν αναφέρεστε σε “άσωτη συντεχνία” για τους εκπαιδευτικούς θα πρέπει να το εξηγήσετε τουλάχιστον, ή να έρθετε να μοιραστούμε τα πλούτη που σωρεύσαμε όλα αυτά τα χρόνια αμειβόμενοι με τους χαμηλότερους μισθούς σε Ελλάδα και Ευρωζώνη.
Όσο για το ανυπόγραφο δημοσίευμα, συνήθως οι συκοφάντες ανυπόγραφα λένε ότι λένε. Εμείς όμως έχουμε και πρόσωπο και όνομα. Είχε προαναγγελθεί ότι θα παρελάσουμε με μαύρα περιβραχιόνια και στην εφημερίδα σας και σε όλα τα μέσα του νομού. Όταν η αστυνομία μας απειλεί με σύγκρουση, δεν θα συγκρουστούμε μέσα στους μαθητές μας, για να γράψετε αυτά που θα θέλατε.
Όσον αφορά στις μειοψηφίες και στις συντεχνίες που είδε η διεύθυνση της εφημερίδας δυστυχώς η εικόνα στα κανάλια και στα σάιτ διαψεύδει τους συκοφάντες και οιονεί κυβερνητικούς εκπροσώπους, αφού όλος ο δρόμος (Μανωλοπούλου) κατακλύστηκε από κάθε κοινωνική ομάδα και τάξη, από κάθε πολίτη που διαμαρτυρόταν έντονα για την ακολουθούμενη πολιτική. Η “συντεχνία” που αναφέρετε δεν ήταν παρά ένα μικρό κλάσμα σε αυτό το μέγα πλήθος.
Και αν νομίζετε ότι μας ενοχλεί η κριτική κάνετε λάθος. Και στην εφημερίδα σας (ακόμα και στο φύλλο της 30/10) και αλλού υπάρχουν γνώμες που αντιδρούν σε αυτήν την κίνηση της ΕΛΜΕ και σε άλλες θέσεις της. Λένε τη γνώμη τους, όμως, δε συκοφαντούν και δεν κρύβονται.
Ούτε δίκιο έχουμε πάντα, ούτε την μία Αλήθεια γνωρίζουμε, δεν έχουμε όμως και τη δύναμη με ένα πρωτοσέλιδο να αλλοιώνουμε την πραγματικότητα. Κανένας δημοσιογράφος, κανένα σάιτ δεν είδε αυτά που γράφετε; Εσείς που τα είδατε; Οι δημοσιογράφοι της εφημερίδας σας αξίζουν το σεβασμό σας. Σε κάθε επίπεδο. Δεν είναι δυνατόν να τους αδειάζετε με αυτόν τον τρόπο.
Τελειώνοντας, η σημερινή κατοχή που ζούμε δεν είναι σαν του 1940. Ο εχθρός δε φοράει τη στολή των ες-ες, δεν κρατάει το μάνλιχερ στο χέρι. Είναι μια πολιτισμένη κατοχή.
“ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου, το παμπάλαιο χώμα πατώντας. Και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους. …
και το φως δεν έδεσε ποτέ με τη σκέπη τους….
και το μέτρο δεν έδεσε ποτέ με τη σκέψη τους….
έφτασαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου, τα παμπάλαια δώρα προσφέροντας. Και τα δώρα τους άλλο δεν ήτανε παρά σίδερο και φωτιά….”.
Οδ. Ελύτης
Εμείς έτσι θα πορευτούμε. Αντλώντας τη ζωογόνο δύναμη που απαιτούν οι καιροί μας από το βαμμένο με αγώνες και θυσίες παρελθόν αυτού του τόπου. Θα αντισταθούμε ενάντια σε αυτούς που απειλούν τη ζωή και το μέλλον μας. Δεν είναι οι πρώτοι, δε θα είναι και οι τελευταίοι.

Βασιλειάδης Βασίλης, πρόεδρος του ΔΣ της «άσωτης συντεχνίας των εκπαιδευτικών»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.