ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ

ELME ILIASΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ

Αγαπητοί γονείς,  αγαπητοί μαθητές,

Νιώθουμε την ανάγκη να επικοινωνήσουμε μαζί σας και να σας ενημερώσουμε άμεσα για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στη δημόσια εκπαίδευση λόγω της μνημονιακής πολιτικής της τρικομματικής κυβέρνησης.

Τη  σχολική χρονιά που διανύουμε το δημόσιο σχολείο είχε και έχει ακόμη(!) να αντιπαλέψει κενά εκπαιδευτικών, απώλεια διδακτικών ωρών, οικονομικές δυσχέρειες στην κάλυψη των βασικών λειτουργικών εξόδων, που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας(όπως πετρέλαιο, αναλώσιμα, φωτοτυπικό χαρτί κλπ) εξαιτίας της δραματικής συρρίκνωσης της χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης, γιατί αυτό επιτάσσει η δημοσιονομική προσαρμογή που επιβάλλεται από αυτούς που αναίσχυντα διακηρύσσουν ότι έγνοια τους είναι «πρώτα απ όλα ο μαθητής». Επειδή λοιπόν «νοιάζονται» για το μαθητή υποχρηματοδοτούν το δημόσιο σχολείο! Έχουν  καταργήσει ήδη βασικές εκπαιδευτικές δομές, που υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία όπως την πρόσθετη διδακτική στήριξη, τις σχολικές βιβλιοθήκες, την ειδική αγωγή! Έχουν καταργήσει τα αθλητικά σχολεία ενώ υπολειτουργούν τα μουσικά σχολεία! Συγχωνεύονται σχολεία και αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών-τριών ανά τάξη, προβλέποντας 1,5 τ.μ. για κάθε παιδί ενώ οι προδιαγραφές ασφαλείας είναι 2 τ.μ. Όλα αυτά, λένε, ότι είναι δημοσιονομικός εξορθολογισμός και αναμόρφωση της «κακής» δημόσιας εκπαίδευσης για την οποία φαίνεται ότι είναι αποκλειστικά υπεύθυνος, για Υπουργείο και Μ.Μ.Ε., ο εκπαιδευτικός.

Μια εκστρατεία κατασυκοφάντησης των εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας και Μ.Μ.Ε. έχει αρχίσει από καιρό! Η μέθοδος δεν είναι καινούργια· είναι η ίδια που χρησιμοποιήθηκε και εναντίον άλλων εργαζομένων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα το προηγούμενο διάστημα. Λοιδορούνται λοιπόν οι εκπαιδευτικοί ότι εργάζονται λίγο, ότι είναι κακοί εργαζόμενοι γιατί δεν αξιολογούνται, ότι διεκπεραιώνουν τυπικά την εργασία τους χωρίς να ενδιαφέρονται για τους μαθητές τους και ότι πρέπει και αυτοί «να βάλουν πλάτη» για να βγούμε από την κρίση (λες και την κρίση την προκάλεσαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και όχι το οικονομικό-πολιτικό σύστημα, παγκόσμιο και εγχώριο!).

Η πραγματικότητα όμως είναι ότι:

·        Οι εκπαιδευτικοί διδάσκουμε κατά μέσο όρο 18,5 ώρες, μέσος όρος που είναι αντίστοιχος με αυτόν που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση (στοιχεία από ΚΕΜΕΤΕ). Σύμφωνα με την ΟΥΝΕΣΚΟ μια ώρα εκπαιδευτικού έργου ισοδυναμεί με τρεις-τέσσερεις ώρες γραφείου. Πέρα όμως από το διδακτικό μας έργο, που συνεπάγεται προετοιμασία της διδασκαλίας για την επόμενη μέρα, διόρθωση γραπτών…. παρέχουμε και διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη, με αποτέλεσμα ενώ το ωράριο μας είναι μέχρι 30 ώρες, τουλάχιστον υποχρεωτικά, στην πραγματικότητα να το υπερβαίνουμε κατά πολύ. Ταυτόχρονα στο σχολείο αναλαμβάνουμε και άλλους ρόλους, όπως του ψυχολόγου, του κοινωνικού λειτουργού, του τεχνικού……. ενώ στις ευρωπαϊκές χώρες οι εκπαιδευτικοί ασχολούνται μόνο με τη διδασκαλία.

·        Αξιολογούμαστε καθημερινά από τους υποψιασμένους μαθητές μας και επιδιώκουμε επιμόρφωση, αναβάθμιση των γνώσεων μας και υποστήριξη του εκπαιδευτικού μας έργου, κάτι που δεν γίνεται παρά μόνο πρόχειρα και ευκαιριακά από την πολιτεία. Το Υπουργείο Παιδείας προωθεί νομοσχέδιο αξιολόγησης που είναι ανεδαφικό στην εφαρμογή του, απαξιώνει το εκπαιδευτικό έργο, καταργεί την παιδαγωγική ελευθερία και αποσκοπεί στη χειραγώγηση του εκπαιδευτικού και στη μείωση του εκπαιδευτικού κόστους μέσω της στασιμότητας της μισθολογικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών και των απολύσεων.

·        Εργαζόμαστε κάτω από δύσκολες συνθήκες και δίνουμε, στην πλειονότητά μας, τον καλύτερο εαυτό μας στο σχολείο και στους μαθητές μας αφιερώνοντας δεκάδες ώρες πέρα από το ωράριό μας, παρέχοντας μαθήματα αλληλεγγύης σε όσους μαθητές μας έχουν ανάγκη. Οργανώνουμε χωρίς αμοιβή προγράμματα πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας εκτός ωρών εργασίας.

·        Έχουμε ήδη «βάλει πλάτη» στην αντιμετώπιση της κρίσης όπως και οι άλλοι εργαζόμενοι και έχουμε υποστεί συνολικά μείωση του μισθού μας μέχρι και 50%. Και ενώ είμαστε οι πιο κακοπληρωμένοι εκπαιδευτικοί στην ευρωζώνη μας υποβαθμίζουν περαιτέρω με αύξηση κατά δύο ώρες του ωραρίου εργασίας, πράγμα που σημαίνει:

ü   Επιπλέον μείωση κατά 10% του μισθού μας

ü   Μόνιμη έξοδο, και επομένως ανεργία, για 10.000 αναπληρωτές συναδέλφους μας που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες απ΄άκρο σ΄άκρο της Ελλάδας χρόνια τώρα!

ü   Υποχρεωτική μετάθεση χιλιάδων μόνιμων εκπαιδευτικών (πλασματικά υπεράριθμων) μακριά από τις οικογένειες τους και τον τόπο μόνιμης εγκατάστασης τους. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, χωρίς στην ουσία δικαίωμα επιλογής-αφού άρνηση της υποχρεωτικής μετάθεσης σημαίνει απόλυση- θα οδηγηθούν σε οικογενειακή και οικονομική εξόντωση!

Σ αυτά θα πρέπει να προστεθεί ότι το επόμενο διάστημα το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει νέες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και υπερφόρτωση των σχολικών τμημάτων με 30 μαθητές, που οδηγούν σε νέα μείωση μόνιμων θέσεων με ανάλογη έξοδο εκπαιδευτικών και περαιτέρω υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της δημόσιας εκπαίδευσης, συνέπειες που θα υποστούν  εκ των πραγμάτων και οι μαθητές.

Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

Δεν είναι καθόλου τυχαία η επιλογή αυτής της χρονικής στιγμής από την κυβέρνηση-λίγο δηλαδή πριν τις πανελλήνιες εξετάσεις- για να υλοποιηθούν αυτές οι «αλλαγές»! Αντίθετα  είναι συνειδητή και ανήθικη επιλογή που επιχειρεί μέσα από την ενεργοποίηση του κοινωνικού αυτοματισμού και κανιβαλισμού να στρέψει μαθητές-γονείς-κοινή γνώμη εναντίον εκπαιδευτικών. Απευθυνόμαστε λοιπόν στους γονείς και στους μαθητές μας που έχουν υποστεί και θα υποστούν μαζί με μας τις συνέπειες των μνημονιακών πολιτικών (οικονομική εξαθλίωση, ανεργία, φοροκαταιγίδα, αναξιοπρέπεια), εκτός αν τις ανατρέψουμε! Ζητάμε να μην αφήσετε να γίνετε «το άλλοθι» της κυβέρνησης για την εφαρμογή της πολιτικής της, που οδηγεί σε εξαθλίωση το δημόσιο σχολείο και ανοίγει το δρόμο για την παραπέρα ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, μιας εκπαίδευσης που λίγα «βαλάντια» θα μπορούν να αντέξουν!

Οι εκπαιδευτικοί, που επιστρατευόμαστε πριν καν αποφασίσουμε απεργιακές κινητοποιήσεις (αν αυτό δεν είναι φασιστική νοοτροπία, τι είναι άραγε;) αυτή τη στιγμή από τη μια είμαστε με την «πλάτη στον τοίχο» και «πυροβολούμαστε» από το Υπουργείο Παιδείας και τα (παράνομα, καταχρεωμένα, δανειοδοτούμενα και άρα, εξαρτώμενα από το πολιτικό-οικονομικό σύστημα) Μ.Μ.Ε. και από την άλλη πρέπει να αμυνθούμε και να υπερασπισθούμε  τις θέσεις και τις συνθήκες εργασίας μας, τα δημοκρατικά και συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματά μας αλλά και να προστατέψουμε  τη δημόσια εκπαίδευση προς όφελος των λειτουργών της, των μαθητών και των γονιών. Σ αυτό τον αγώνα δεν έχουμε να χωρίσουμε απολύτως τίποτα από τους μαθητές μας και τους γονείς! Αντίθετα έχουμε να αγωνιστούμε συλλογικά με όλους όσους δεν ανέχονται να τους αφαιρείται το δικαίωμα να ζήσουν ελεύθερα και αξιοπρεπώς σε μια καλύτερη κοινωνία!

Με αίσθημα ευθύνης

Λειτουργοί Μέσης Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.