Αλλαγή πλεύσης για την «Ολυμπία Οδό»………

Aναδιπλώθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης διαφοροποιώντας τις απόψεις του και τις θέσεις της Κυβέρνησης σχετικά με τα όσα είχε υποστηρίζει τη Δευτέρα στη Βουλή αναφερόμενος στα δύο σενάρια, σύμφωνα με τα οποία, η «Ολυμπία Οδός» θα κατέληγε στον Πύργο και όχι στην Τσακώνα (Μεσσηνία), όπως προέβλεπε η Σύμβαση Παραχώρησης που κυρώθηκε το 2007 από το Εθνικό μας Κοινοβούλιο.

O κ. Μαγκριώτης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Μεσσηνίας της Ν.Δ. Γιάννη Λαμπρόπουλου, ανέφερε κατηγορηματικά ότι «πρόθεση της Κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος, να φτάσει μέχρι τη Μεσσηνία».

Για τα όσα αντίθετα υποστήριξε την Τρίτη στην Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Δικτύων απαντώντας σε ερωτήσεις και αναφορές βουλευτών της Πελοποννήσου, είπε ότι αυτά αφορούν δημοσιοποιημένες προτάσεις είτε ανεξάρτητων τεχνικών και χρηματοοικονομικών συμβούλων, είτε των παραχωρησιούχων, είτε των τραπεζών και πρόσθεσε: «Εμείς ως Υπουργείο Υποδομών δημοσιοποιήσαμε μερικές από αυτές τις προτάσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι αποδεκτές».

Ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε ότι «η βασική επιλογή, δηλαδή να φθάσει η “Ολυμπία Οδός” μέχρι τη Μεσσηνία, δεν έχει αλλάξει, όσον αφορά τους σχεδιασμούς της πολιτείας, της Κυβέρνησης, όπως αρχικά είχε συμβασιοποιηθεί και κυρωθεί από τη Βουλή το 2007». Συμπλήρωσε όμως, ότι «υπάρχουν αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας οι οποίες είναι και οριστικές μέσα στο 2010 για το κομμάτι των περίπου 22 χιλιομέτρων, από το Κάτω Σαμικό μέχρι τον ποταμό Νέδα, στα σύνορα Ηλείας – Μεσσηνίας, αλλά και αντίστοιχες παρεμβάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που για λόγους περιβαλλοντικούς δεν επιτρέπει τη συνέχιση της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου».

Ο υφυπουργός Υποδομών, αφού σημείωσε στην αγόρευσή του ότι «δώσαμε μάχη, καταθέσαμε εναλλακτικές προτάσεις με τη συμβολή και τη συνεργασία και των συναδέλφων για τη λεγόμενη «μηδενική λύση» στην περιοχή του Καϊάφα, αλλά δεν έγιναν αποδεκτές αυτές οι λύσεις τόσο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και από το Συμβούλιο της Επικρατείας και έτσι υπήρξε απαγόρευση», συνέχισε: «Δηλώνω ότι η πολιτεία οφείλει να μελετήσει εναλλακτικές λύσεις, όπως η ανατολική χάραξη και κατασκευή στην επόμενη προγραμματική περίοδο της συνέχειας του αυτοκινητόδρομου της “Ολυμπίας Οδού” από το Κάτω Σαμικό μέχρι τη Μεσσηνία.

Ο κ. Μαγκριώτης εξήγησε όμως ότι «με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορεί να συνεχίσει ο αυτοκινητόδρομος από το Κάτω Σαμικό και κάτω, λόγω οριστικών και τελεσίδικων αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας και ανάλογων θέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Συνεχίζοντας διαβεβαίωσε την Ολομέλεια του Κοινοβουλίου ότι «σε κάθε περίπτωση έχουμε πει ότι εκεί όπου μας επιτρέπει το Συμβούλιο της Επικρατείας είναι βέβαιο ότι θα προσπαθήσουμε και θα αγωνιστούμε να φθάσει ο αυτοκινητόδρομος τουλάχιστον μέχρι το Κάτω Σαμικό. Εκεί που υπάρχει η οριστική απαγόρευση στο Συμβούλιο της Επικρατείας και δεν μπορεί να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος από το Κάτω Σαμικό μέχρι τον Ποταμό Νέδα, να γίνουν παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας, να βελτιωθούν τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου και φυσικά να έχει συνέχεια προκειμένου να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος μέχρι τη Μεσσηνία. Ταυτόχρονα, να μελετηθεί η εναλλακτική όδευση ανατολικά της Λίμνης Καϊάφα, όπου υπάρχει η δυνατότητα με μια πολύ συστηματική μελέτη να δώσουμε λύση και απάντηση, η οποία όμως δεν μπορεί να υπάρξει αυτή τη στιγμή, γιατί πρέπει να γίνει πρώτα η μελέτη.

Αυτή είναι η δέσμευσή μας και είμαι βέβαιος ότι αποτελεί και δέσμευση όλων των πολιτικών κομμάτων».

 

Ο βουλευτής Ι. Λαμπρόπουλος αναπτύσσοντας την επίκαιρη ερώτησή του ανέφερε ότι ο κ. Μαγκριώτης αν και επανειλημμένα είχε δηλώσει κατά το παρελθόν από το βήμα της Βουλής ότι ο δρόμος θα φτάσει στη Μεσσηνία, «πριν λίγες μέρες, μας δώσατε την απάντηση ότι ο δρόμος μάλλον θα σταματήσει στην Πάτρα, δεν υπάρχει περίπτωση για τη Μεσσηνία», σημειώνοντας «μας απογοητεύσατε, κύριε Υπουργέ. Γιατί τέτοια κοροϊδία;». Ο κ. Λαμπρόπουλος, απαντώντας κατά τη δευτερολογία του στον υφυπουργό, σε σχέση με τα προβλήματα που έχουν προκύψει στο τμήμα του δρόμου στην περιοχή του Καϊάφα, για λόγους Περιβαλλοντικούς, σημείωσε: «Εμείς και οι φορείς όλοι, αποδεχθήκαμε να υπάρξει “μηδενική λύση”, όπως λέγεται, και αυτά τα χιλιόμετρα να μείνουν ως έχουν. Υπάρχει όμως και το άλλο τμήμα, από τον Καϊάφα μέχρι την Κυπαρισσία το Καλό Νερό και την Τσακώνα, που δεν λέτε τίποτα. Σήμερα η θέση σας δεν ξεκαθαρίζει».

Ο κ. Λαμπρόπουλος συνεχίζοντας, αφού απέδωσε το «κουτσούρεμα» του δρόμου στο τμήμα του από Πύργο μέχρι Τσακώνα στις πιέσεις των Τραπεζών που δανειοδοτούν σε ποσοστό 41% το έργο, αναρωτήθηκε: «υπέκυψε μία Κυβέρνηση, ένα Υπουργείο στους τραπεζίτες; Γιατί;». Συνεχίζοντας είπε ότι «δεν το δέχομαι ότι κι εσείς κι εγώ ως πολιτικός θα υποκύψουμε στις πιέσεις των τραπεζών που χρηματοδοτούσαν το έργο, γιατί αυτοί αντιδρούσαν. Δεν θα υποκύψουμε. Δεν θα έρθει αλλαγή σύμβασης εδώ στη Βουλή απ’ αυτά που είχαμε συμφωνήσει και ψηφίσει το 2007».

Επ’ αυτού ο κ. Μαγκριώτης παραδέχτηκε ότι «έχει σταματήσει η χρηματοδότηση από πλευρά των τραπεζών εδώ και πολύ καιρό, γιατί δεν θεωρούν τα έργα βιώσιμα, γιατί έχουν στο πίσω μέρος του κεφαλιού τους την εκτίμηση ότι πιθανότατα δεν είναι βιώσιμη η οικονομία της χώρας μας», ενώ πρόσθεσε: «η παύση χρηματοδότησης των έργων -όχι μόνο της Ολυμπίας, αλλά και των τριών άλλων παραχωρήσεων- από την πλευρά των τραπεζών είναι αδικαιολόγητη».

Καταλήγοντας ο Μεσσήνιος βουλευτής έκανε έκκληση μεταφέροντας «τη φωνή του λαού της Μεσσηνίας, να εισακουστεί, να αλλάξετε την απόφασή σας και να γίνει αυτό το έργο», ζητώντας προς αυτό τη συνηγορία του προεδρεύοντα Βύρωνα Πολύδωρα, ο οποίος υπέβαλε «την παράκληση να γίνει ό,τι είναι δυνατόν να ξεπεραστούν τα εμπόδια και οι σκόπελοι, προκειμένου να ολοκληρωθεί η “Ολυμπία Οδός”».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.